رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: 

تسریع در تخصیص بودجه برای پرداخت معوقات کادر درمان صورت گرفته است 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بودجه ای که اختصاص خواهد یافت تا معوقات و کارانه کادر درمان پرداخت شود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷ 16 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حسنعلی شهریاری پیش از ظهر امروز جمعه (۲۶مردادماه) در حاشیه افتتاح بخش‌های بیمارستان آیت الله طالقانی، امام رضا (ع) و بیمارستان آیت الله رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته قرار است به زودی برای پرداخت معوقات و کارانه کادر درمان بودجه‌ای تزریق شود.

وی افزود: تعرفه‌های پرستاری طی ۱۲ سال پیش در مجلس تصویب شد که دولت‌ها اجرا نکردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی بودجه برای این منظور اختصاص یافت، سال اول ۵۰ هزار میلیارد ریال و سال دوم ۷۰ هزار میلیارد ریال، ولی آنچه توقع داشتیم اتفاق نیفتاد و در پرداختی‎‌ها تبعیض‌هایی قائل شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون طبق پیگیری‌هایی که صورت‌گرفته، قرار است بودجه تزریق شود.

شهریاری عنوان کرد: رئیس‌جمهور همیشه  مطالبه‌گر حوزه سلامت، جامعه پرستاری و کادر پزشکی بوده است.

وی تشریح کرد: برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران یک پزشک رئیس‌جمهور شده و قطعاً مطالبه مردم در حوزه سلامت از ایشان بیشتر خواهد بود.

شهریاری اضافه کرد: طی چند روز گذشته مطالبه پرستاران و کادر درمان در حضور رئیس‌جمهور مطرح شد و به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی برای قشر جامعه پزشکی و جامعه پرستاری، پرسنل، اتاق عمل، تکنسین‌ها، بهداشت محیط و بهورزان هستیم و حقوقشان را تأمین می‌کنیم که دغدغه‌ای به جز حفظ سلامت مردم نداشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه کرمانشاه جزء استان‌های خوب کشور در زمینه بهداشت و درمان است، گفت: باتوجه‌ به جمعیت ۲ میلیونی استان کرمانشاه داشتن چهار هزار تخت بیمارستانی وضعیت خوبی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:  کرمانشاه از لحاظ‌ تجهیزات بیمارستانی وضعیت خوبی دارد و امروز نیز ۲ بخش جدید با ۷۰ تخت در بیمارستان طالقانی و بخش M.R.I و N.I.C.U در بیمارستان امام رضا (ع) به ارزش حدود ۱۸۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار